Algemene informatie huurders
Wachtlijst
Als u zich bij ons in wilt schrijven als belangstellende voor een huurwoning dan kunt u dit doen via de pagina inschrijven in het navigatievenster. Dit formulier dient u volledig ingevuld aan ons te retourneren via de mail.
Inschrijvingen worden niet door ons bevestigd. Wanneer er een woning vrijkomt die voldoet aan uw wensen en u de eerste bent op de door ons gehanteerde wachtlijst die in aanmerking komt voor de woning zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken voor bezichtiging van de woning. De duur van de inschrijving is medeafhankelijk van de huurprijs waarin u een woning zoekt, en het soort woning wat u zoekt.
Huurcontract
Wanneer een huurder een woning van ons gaat huren, wordt er een huurovereenkomst getekend door zowel de huurder als de verhuurder. Hiervoor bestaat een standaard huurovereenkomst opgesteld door Vastgoed Belang. Wij gaan een contract aan voor minimaal één jaar, na dit jaar loopt het contract voor onbepaalde tijd door tenzij duidelijk anders afgesproken. Op deze contracten zijn de algemene bepalingen 2003 van toepassing
Wijzigingen
Veranderingen in uw woonsituatie zijn van invloed op uw huurovereenkomst. Indien uw woonsituatie wijzigt volgens onderstaand schema dan dient u dit schriftelijk aan ons te melden. Voor sommige aanpassingen brengen wij u administratiekosten in rekening.
Onderstaande veranderingen kunnen invloed hebben op uw huurovereenkomst. Per situatie stuurt u de vermelde kopieën naar ons.
1. U bent getrouwd of heeft een geregistreerd partnerschap.
-
kopie trouwboekje / document partnerschap
-
kopie geldig legitimatiebewijs/paspoort van uw partner
2. U bent gaan samenwonen.
-
een kopie geldig legitimatiebewijs/paspoort van de medehuurder
-
laatste maandinkomenspecificatie van de medehuurder
3. U beëindigt het samenwonen
-
een door beide partners getekend formulier van afstandsverklaring
-
Kopie geldig legitimatiebewijs/paspoort van de achterblijver
4. U gaat scheiden of beëindigt uw geregistreerd partnerschap.
-
kopie
5. Overlijden
-
Nabestaanden hebben maximaal 3 maanden na overlijden de tijd om de huur op te zeggen. De minimale opzegtermijn is één maand. Bij de huuropzeggingsbrief sluit u een kopie van de overlijdensakte of rouwkaart bij